Periodontoloji

PERİODONTOLOJİ (DİŞ ETİ HASTALIKLARI VE TEDAVİSİ) nedir ?

Periodontoloji, dişleri çevreleyen yumuşak ve sert dokuların iltihabi hastalıkları ve bu hastalıkların tedavisi ile ilgilenen diş hekimliği dalıdır.

Sağlıklı dişeti; açık pembe renkte, mat, diş ile birleştiği yerde bıçak sırtı gibi sonlanan, yüzeyinde portakal kabuğunu andıran pütürler görülen bir dokudur. Fırçalarken veya yemek yerken kanamaz.

Diş eti hastalıkları diş etinin içinde meydana gelen iltihapsal hastalıklardır. Dişeti hastalıklarının oluşumunda ana etken bakteri plağıdır. Plağın dişlerin üzerini kaplaması fizyolojik bir süreç olup, önüne geçilmesi mümkün değildir. İlk bir kaç saat zararsız olan plak belli bir kalınlığa ulaşınca, içindeki bakteriler iltihaba neden olan toksik maddeler sentezlemeye başlarlar ve iltahabi reaksiyonu başlatır. Diş etinin içerisinde oluşan iltihap dişi çevreleyen kemik dokuda çekilmeye sebep olur. Diş eti dokusu da kemik dokusunu takip ederek diş eti çekilmesine sebep olur.

Dişeti hastalıklarının önlenmesinde en önemli görev, kişinin kendisine düşmektedir. Hastalığın ana etkeni bakteri plağı olduğuna göre, bakteri plağının oluşumunu engellemek esastır. Bunun için, dişlerin ve dişetlerinin düzenli olarak fırçalanması gerekir. Düzenli ağız bakımının yanısıra, düzenli diş hekimi kontrolü de önem taşır. Fırçalama ile plak oluşumunu tamamen önlemek mümkün olmayabilir. Bu durumda oluşan plak ve diştaşları, dişhekimi tarafından temizlenir.

periodontoloji-sedental

Düzenli kontrollerin yapılmaması ve dişetindeki iltihabın ilerlemesi durumunda, küretaj veya diş eti cerrahi operasyonlarına gerek duyulabilir. Dişetine yapılan bu müdahalelerin asıl amacı dişlerin sağlıklı bir biçimde ağız içindeki varlığını sürdürebilmesidir.