Tedaviler

Estetik olarak gülüşünüzü etkileyebilecek durumlar; mine veya dentin çürüklü dişler, aşınmış dişler, renkleşmiş dişler, şekil bozuklukları, doğumsal küçük- kısa dişler, travma sonrası kırık dişler, aralıklı dişler (diastema), çapraşık dişler, kapanış bozukları, konum ve simetri bozuklukları olarak özetlenebilir.

estetik-dis-sdental
ortodonti2

Ortodonti, dişlerdeki çapraşıklıkları ve çeneler arası bozukluları teşhis eden, önlemeye çalışan ve tedavi eden diş hekimliğinin bir uzmanlık dalıdır. Ortodontik tedavi, hareketli veya sabit ortodontik tedavi olarak ikiye ayrılır. Hareketli tedavide ağız içine hastanın takıp çıkardığı apereyler (damaklık) kullanılır. Hareketli tedavi, erken dönem tedavilerde uygulanır.

Dental implantlar doğal diş kökünü taklit eden titanyumdam yapılmış vidalardır. Dental implantlar diş kaybının olduğu bölgelerdeki diş eksikliğini gidermek amacıyla veya total dişsizlik durumunda implant destekli protezlere destek amacıyla yapılmaktadır.

implant-sedental
cad-cam-3

Cad- cam, bilgisayar destekli olarak porselen dişlerin dizayn edilmesi ve üretilmesi anlamına gelmektedir.
Bu teknoloji sayesinde hastadan klasik teknikle ölçü kaşığı kullanarak ölçü alma zorunluluğu kalkmıştır. Bilgisayara entegre kamera sayesinde dişlerden görüntü alınıp bilgisayar ortamında dişlerin modeli hazırlanıp bu model üzerinde hastanın istekleri doğrultusunda dişler tasarlanıp aynı gün içerinde tasarlanan porselenlerin bitim ve takım işlemleri gerçekleştirilir.

Diş beyazlatma tedavisi genç veya erişkin hastalarda güvenle uygulanan bir tedavi türüdür. Bu uygulama özellikle sağlıklı ağızlara uygulanabilir, Ağız içindeki çürükler, diş aşınmaları, dişeti rahatsızlıkları tedavi edildikten sonra beyazlatma işlemi gerçekleştirebilir aksi halde diş hassasiyeti gelişebilir.

dis-beyazlatma-se-dental
invisalign

Günümüzde gelişen teknoloji ile teller tamamen ortadan kaldırılmış ve onun yerine şeffaf plaklar geliştirilmiştir. Bu şeffaf plaklar ile hafif ve orta şiddetli çapraşıklıklar tel kullanılmadan düzeltilebilmektedir. Şiddetli çapraşıklıklarda ve diş çekimi uygulanması gereken vakalarda kullanılması uygun değildir.

Diş hekimliğinin ana amacı, diş kayıplarının önüne geçmektir. Fakat, tedavi edilemeyecek büyüklükteki diş çürüklerinde, ileri dişeti rahatsızlıklarında, diş köklerinde tedavi edilemeyen enfeksiyon ve apse varlığında, ortodontik tedavi amacıyla veya gömük diş varlığında ister istemez diş çekimi işlemi uygulanmaktadır.

cerrahi-se-dental
endodonti

Dişlerin içerisinde damar ve sinirlerin bulunduğu boşluğa kök kanal sistemi adı verilir. Bu boşlukta bulunan damar ve sinir paketine pulpa denir. Pulpanın çürük, travma, ısı, enfeksiyon gibi durumlar nedeniyle zarar görmesi neticesinde kök kanal sisteminin temizlenmesi, şekillendirilmesi ve doldurulması gerekir. Bu işleme kanal tedavisi denir.

Periodontoloji, dişleri çevreleyen yumuşak ve sert dokuların iltihabi hastalıkları ve bu hastalıkların tedavisi ile ilgilenen diş hekimliği dalıdır.
Sağlıklı dişeti; açık pembe renkte, mat, diş ile birleştiği yerde bıçak sırtı gibi sonlanan, yüzeyinde portakal kabuğunu andıran pütürler görülen bir dokudur. Fırçalarken veya yemek yerken kanamaz.

periodontoloji-sedental
cocuklarda-dis-tedavisi

Pedodonti (Çocuk Diş hekimliği), daimi dişlenme tamamlanıncaya kadar (O-13 yaş) süt ve genç daimi dişlerin hastalıkları ve tedavisi ile ilgilenen, travma, kalıtımsal bozukluklar gibi çeşitli etkenlerden dolayı, dişler üzerinde oluşan sorunların tedavilerini yapan bilim dalıdır. Bebeğinizin ilk dişi çıktığında bir pedodonti muayenesi gerekmektedir. Erken yaşta yapılan bu ilk muayenede amaç; sizlere bebeğinizin dişlerinin çürümesini önlemek için neler yapmanız gerektiğini göstermek ve düzenli aralıklarla sizi kontrollere çağırarak diş sağlığını kontrol etmektir.

İletişime geçmek için